18 Aralık 2015 Cuma

Canlı Renkler


    
Merhaba!
Bugün çizim yapanlar için güzel bir önerim var.Ayrıca resim çizmeyi seven ama boyanın kötü durması yüzünden boyamaktan nefret edenlerde içinde güzel bir öneri.Renkli çizimlerde resmin gerçekçiliği için kalem olarak biliyorsunuz ki yağlı kalemler yada diğer bir adıyla maker kalemler bulunmakta.Bilmiyorsanız da bu kalemler sıradan kalemler değil resmin daha canlı durması için özel tasarlanmış kalemlerdir ve bu kalemlerin yetmiş ikili setleri altın fiyatına.Gerçekten de böyle.Ve araştırdığınızda göreceksiniz ki pahalı olması yanı sıra ülkemizde çok az yerde bulunmakta bende bundan şikayetçi bir çizer olarak yeni bir yöntem geliştirdim tesadüf-ende olsa.Bu yöntemde kuru kalemlerle keçeli kalemleri bir arada kullanmaya başladım.Nasıl buldun der iseniz,renkli çizimlere ilk başladığım zaman keçeli kalem kullanıyordum.Ve çizimlerimi boyarken keçeli kalemlerin kağıtta bıraktığı izler gerçekten rahatsız ediciydi. Bir gün şans eseri poster yaparken kuru kalemin sade kaldığını görünce keçeli kalem ile üzerinden geçmek istedim.Ve böylece bu yöntemi bulmuş oldum.Bu kadar açıklamadan sonra yöntemi anlatmadan olmaz.Nasıl bulduğumu anlatırken yöntemi anlatmış oldum zaten  fakat düzgün bir şekilde açıklamak gerekir ise:
İlk olarak kuru kalemle tüm resmi boyayın ve ardından keçeli kalemle üstünü boyayın,kağıdı boyarken keçeli kalem kuru boyayla karışıp kaygan bir şekilde kağıdın boyandığını göreceksiniz.Ben bu yöntemi uygularken en çok keçeli kalemle boyamasını seviyorum çünkü çok eğlenceli ve tamamlandığında mükemmel bir görüntü ortaya çıkıyor.Sonuç olarak ise en sevdiğim yanı resim kuruduktan sonra çizimdeki renklerin canlı ve pürüzsüz olması.Kısaca hem güzel hemde karlı bir boyama tekniği.Sonucu ise daha güzel.
Gerisi artık sizde..
İYİ BOYAMALAR!

                                                                     Büşra SUBAŞI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder