1 Mayıs 2016 Pazar

"Bilhasa, güzel oldukları için onları kırdım."

      
                              "Bilhasa, güzel oldukları için onları kırdım."         


         İskender'e bir gün, camdan yapılmış, şahane bir yemek takımı hediye etmişler. Fakat o çok beğendiği halde, hediyelerin hepsini kırmış.
"Neden kırdınız? Hediyeleri güzel bulmadınız mı?" diye sorulunca da İskender, "Bilhasa, güzel oldukları için onları kırdım." karşılığını vermiş. "O kadar güzeldiler ki, sonradan onları yitirmek, bana daha zor gelecekti. Çünkü nasıl olsa zamanla birer birer kırılacaklar ve ben şimdikinden daha çok üzülecektim."
Basit ve olmasına rağmen, bu hikaye beni şaşırttı. Acı bir anlamı vardı. Bu düşünceye göre, insanın sevebileceği her şeyden vazgeçmesi gerekir; sevdiklerini yitirip, üzülmesi kaçınılmaz bir sonuçtur çünkü. Yitirmemek için, sevgiden vazgeçmek zorundayız. Başkası yok etmesin diye, kendi sevgimizi kendimiz yok etmek zorundayız. Acı çekmek ihtimali olduğu için her türlü bağlılıktan kaçınmalıyız.

Kaba, umutsuz bir anlamdı bu. Bütün sevdiğimiz şeyleri kendimiz yok etmeliyiz. Bunları başkasının yok etmesine imkân kalır daima.

Acı verince, kitapların neden akıllı oldukları düşünülür."

Derviş Ve Ölüm /Meşa Selimoviç


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder